vrijdag 26 februari 2016

Lush solid shampoo


De geur die uit mijn tas kwam toen ik hem thuis open deed na een bezoekje aan Lush is niet te omschrijven. Ik werd er helemaal happy van!

Zijn jullie benieuwd wat ik gekocht heb? 

Twee solid shampoo bars van Lush, namelijk: “Honey I Washed My Hair” en “Seanik”.


Ik ben al jaren fan van Lush. Niet alleen door de goede producten en leuke productnamen, maar ook om hun filosofie. De producten zijn vers, handgemaakt en vol fruit, groenten en essentiële oliën. Daarnaast zijn de producten dierproefvrij en zitten ze in recyclebare, of juist géén, verpakkingen.


Een paar maanden geleden probeerde ik voor het eerst de solid shampoo bar “Honey I Washed My Hair”.
Deze shampoo bar heeft een caramel-achtige geur. Hij ruikt exact naar Honey I Washed The Kids zeep, mijn favoriete zeep! Je haar wassen met deze shampoo bar is echt een feestje.
In het begin was het wel even wennen. Maar het gebruik is eigenlijk vrij makkelijk: je maakt de bar een beetje nat, wrijft hem over je handen en masseert het schuim in je haar.
Al snel merkte ik het verschil. Mijn haar voelde zó schoon, ongelofelijk! Bij een gewone, vloeibare, shampoo heb ik soms het gevoel dat het een laagje op mijn haar achterlaat. Sommige maakte mijn haar zelfs zwaar. Bij de shampoo bar van Lush heb je daar geen last van.


Omdat mijn Honey (even afgekort ;-) op was, en ik merkte dat ik echt niet zonder kon, heb ik hem opnieuw gekocht. In de winkel viel mijn oog ook nog op een andere shampoo bar: Seanik. Toen ik de beschrijving van Seanik las, kon ik hem niet laten liggen. Er zit zeezout in wat het haar goed reinigt en volume geeft. Het zeewier geeft extra glans en verzorging aan het haar.
Snel legde ik een link met mijn andere favoriete shampoo van Lush: BIG. Alleen is BIG geen shampoo bar, maar komt in een potje. BIG bevat namelijk ook zeezout en zeewier. Na gebruik van de Seanik shampoo bar voelt mijn haar lekker schoon en fris aan. Jammer genoeg ruikt hij niet hetzelfde als BIG shampoo. Van mij mag Lush de BIG shampoo ook uit gaan brengen in een solid vorm, zoals een shampoo bar!


De shampoo bars komen dus zonder verpakking, wat goed is voor het milieu. Je kunt deze bar het beste bewaren in de tinnen doosjes van Lush.



Niet alleen ik ben fan van Lush. Mijn jongste dochter kan ook niet van de shampoo bar afblijven. Ze blijft er steeds maar aan ruiken. 


Mocht je ook eens iets anders willen? Dan kan ik je de solid shampoos van Lush zeker aanraden. De prijs ligt gemiddeld rond de € 8,95 per bar. Iets duurder dan een gewone drogisterij shampoo, maar je doet er wel veel langer mee. Omdat de solid shampoo bar erg geconcentreerd is kun je er gemiddeld 80 keer je haar mee wassen. Dit staat gelijk aan drie flessen vloeibare shampoo van 250ml.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten