zondag 31 januari 2016

Review - Morphe Brushes 9C palette

Deze week kocht ik van Morphe Brushes het 9C palette.


De "C" staat voor Contour & Highlight. Ik was al een tijdje op zoek naar een goed contour en highlight palette, maar ik had geen zin om er tientallen euro's aan uit te geven. Dit palette kost rond de € 25,- en je krijgt er 9 contour en highlight kleuren voor.



Het palette is echt groot in vergelijking met andere contour en highlight paletten!
De bovenste rij zijn alleen maar highlight kleuren. De middelste rij is gemengd. En de onderste rij zijn alleen bronzer/ contour kleuren. 8 kleuren zijn mat en 1 heeft een glans.

Ik heb ze een nummer gegeven om de kleur makkelijker te omschrijven.
#1: highlighter met neutrale ondertoon.
#2: highlighter met een gele ondertoon, vergelijkbaar met de "banana powder".
#3: highlighter met roze ondertoon.
#4: highlighter met een licht oranje ondertoon.
#5: highlighter, de enige met een glans, erg mooi!
#6: bronzer/ contour, met een lichte warme ondertoon.
#7: bronzer / contour, met een lichte koele onderoon.
#8: bronzer / contour, met een donkere koele ondertoon.
#9: bronzer / contour, met een donkere warme ondertoon.

Zoals je kunt lezen is er voor iedere huidskleur wel een match. Nummer 4 zal ik niet zo snel gebruiken, die kleur staat mij gewoon niet. Ik denk dat deze meer geschikt is voor een donkere huidskleur. Nummer 6 gebruik ik als bronzer, om mijn gezicht wat warmte te geven. Contouren doe ik met nummer 8. Daar gebruik ik liever een koele kleur voor.
Vandaag ben ik met het palette gaan spelen en dit is het resultaat:


Ik ben super blij met dit palette. De pigmentatie is geweldig. Je moet wel uitkijken dat je niet te veel product op je kwast krijgt, anders heb je kans op een dikke donkere streep. Ik spreek uit ervaring haha. 

Ben je ook enthousiast geworden en wil je dit palette kopen? Dat kan onder andere bij Boozyshop en TheMakeupSpot.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten