maandag 28 april 2014

Review - Vision all day spf 30

Op de verpakking
Langdurige zonbescherming, zonder parfum. UVA, UVB bescherming.


Ingrediënten
Mijn ervaring
Ik heb vaak met de zonbescherming van Vision in mijn handen gestaan. Bekeek de ingrediënten… maar wat mij tegenhield om het product te kopen was de stof “Oxybenzon”. (Wat gelukkig duidelijk op de verpakking vermeld staat). De laatste jaren is deze stof veel besproken in het nieuws als slecht. Het kan een hormoonverstorende werking hebben. Sommige spreken zelfs over kankerverwekkend. Als ik verder zoek op internet naar deze stof kom ik vaak deze zin tegen: "...een wetenschappelijke onderzoeken kennen waarin is vast komen te staan dat oxybenzone ongezond is voor de mens". Aan de andere kant denk ik dan nuchter: als het echt zó slecht is, zou het niet in de schappen staan. 
Bij de Etos kreeg ik goed advies en besloot toch een mini verpakking te kopen. Voornamelijk omdat Vision erg lang beschermd tegen de zon en zeer waterbestendig is. 
De crème bracht ik aan en was blij verrast! Geen dikke, volle crème. Wat ik wel had verwacht eigenlijk. Hij smeert super makkelijk uit. In het begin nog wit maar wordt al snel transparant. Plakt totaal niet en mijn huid voelt zacht aan. Na het handen wassen zag ik dat de waterdruppels zo van mijn hand afgleden. Alsof er wel een laagje op de huid zit, die je niet voelt. I’m impressed!! Wat een geweldig product. Deze ga ik sowieso in een grote verpakking aanschaffen en mee nemen op vakantie. Ik kan niet wachten totdat ik Vision in de Griekse zon verder kan testen. 

Links: net aangebracht | Midden: beetje uitgesmeerd | Rechts: na 5 min. intrekken
Pluspunten
- Geen parfum
- Erg lange bescherming
- Makkelijk uit te smeren
- Trekt snel in
- Geen witte waas
- Zachte huid

Minpunten
- Oxybenzon (op de ingrediënten als “Benzophenone-3”)

Score: 9/10
Prijs: € 19,99 (200 ml) 
Verkrijgbaar: bij vrijwel alle drogisterijen en apotheken. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten