zondag 6 juli 2014

Review - L'oreal casting creme gloss haarkleuring 412 "Iced Cacao"


L'oreal casting creme gloss haarkleuring gebruik ik al jaren. Het is een fijne semi-permanente haarkleuring.
De kleuren 600 (donkerblond) en nummer 700 (middenblond) heb ik het meest gebruikt. Alleen vond ik de kleuren wat te warm. Daarom was ik erg blij dat ze de "Iced Chocolates" collectie aan hun assortiment hebben toegevoegd. Hier zitten twee redelijk koele kleuren in.
Eén daar van: nummer 412 - Iced Cacao, ga ik nu voor de tweede keer gebruiken. 


Wat het product beloofd:
Casting creme gloss is een semi-permanente haarkleuring zonder ammoniak voor een subtiele kleurverandering. Het geeft een rijke, natuurlijke kleur en laat je haar meer glanzen. Royal Jelly is een van de verzorgende bestanddelen. Het blijft zichtbaar tot ongeveer 28 wasbeurten. 


Het grote pluspunt van deze haarkleuring is dat het geen ammoniak bevat! Ik heb vaak haarverf gebruikt met ammoniak en ik merk toch echt een verschil. Met casting creme gloss is mijn haar beter gevoed, voelt niet droog aan. 

Met de beschreven "subtiele kleurverandering" ben ik het niet mee eens. Dit product valt best donker uit. Als je gewend bent aan een kleurnummer, en je denkt: ik gebruik hetzelfde kleurnummer bij casting creme gloss, ben ik bang dat je toch wel gaat schrikken. Kleur 600, donkerblond, viel bij mij uit als midden/donkerbruin.
Hetzelfde geldt voor nummer 700, die maakte mijn haar zeker licht/middenbruin. 



Dit is mijn haar vóór gebruik van de haarkleuring. Het is vervaagd, twee maanden geleden heb ik voor het eerst mijn haar gekleurd met deze "Iced Cacao".



Wat zit er in de verpakking?


#1 is de kleurcreme. #2 is de ontwikkelingscreme en #3 is de haarverzorging voor na het kleuren. Ook zit er een setje handschoenen bij en natuurlijk de beschrijving.

Het aanbrengen is heel simpel. Eerst maak ik mijn haar wat nat (zonder het te wassen). Dan meng ik #1 met #2. Het flesje goed schudden! Dopje er af draaien...en aanbrengen. Ik begin bij de haaraanzet en trek banen van voor naar achteren. De kleuring masseer ik in met mijn handen. Maar het kan natuurlijk ook met een verfkwast. Als laatste breng ik het aan op de lengte en punten van mijn haar. Nog even goed in masseren en dan kan de kleuring nu intrekken.
Als het ingetrokken is spoel ik het uit. Als het water zo goed als kleurloos is, breng ik de nabehandeling aan. Die laat ik 2 minuten intrekken en spoel hem weer uit.

Dit is het resultaat!


Je ziet goed het verschil vóór en na de haarkleuring.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten